2008-02-06
 14:35:43

Meningen med livet

Har de senaste dagarna tänkt mycket på meningen med livet.  Igår påminde Anders mig om att meningen med livet är 42 och man borde lämna den frågan därhän. Satt nyss och läste soffies blogg där hon började tala om hennes motto för livet, vilket borde vara att vara lycklig. Hur svårt kan inte det egentligen vara? Det finns alltid någonting att klaga på i livet så frågan är om man någonsin blir lycklig nog att faktiskt stanna upp och säga att man är LYCKLIG...

Jag är just nu i ett ställe i livet där jag tror att om vi bara får huset sålt och kommer in ordentligt i det nya huset så vi kan skaffa våra efterlängtade barn så kommer jag vara lycklig. Men frågan är om jag verkligen kommer att bli lycklig då. Kommer jag inte hitta någonting annat att klaga på? Jag tror människan är en art som ALDRIG och då menar jag ALDRIG kommer att vara helt lyckliga. Vi kan aldrig erkänna att det vi har gör oss NOG lyckliga. Vi ska alltid ha mer och det finns alltid någonting som behövs för att göra oss riktigt lyckliga.

Det är riktigt synd att vi aldrig kan känna oss kompletta utan alltid ska ha mer. Vi borde försöka hitta det lyckliga i våra liv och sedan kanske lägga det andra åt sidan ett tag och bara fokuser på att vara lyckliga. Få kännas hur det känns.

Annars gör vi som anders sa. Meningen med livet är 42. Fråga inte mer om det.





Dags för dagens presentation. Vi tar carina idag. Carina är min bordskamrat och min kämpe i fighten om ljus över vårat bord i matsalen. Den onda sidan representeras av Ann-Christin och Susann och självklart står jag och Carina för det goda som vill ha mörker och lugn och ro på rasterna.. =) Carina är den andra och sista personen som fick förlängt och det grattar vi hene för. Vi vet ju alla att hon var hemma och fikade hos gunilla för att få jobbet och även det måste jag gratta henne för. Att ingen av oss andra kom på det? *ler*



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!