2008-09-01
 21:54:22

Seg, segare, segast!!

Så måste man väl ändå böja ordet seg? eller?  shit de samma.. det var ju inte det som var det viktiga..

Har nu börjat mitt nya jobb på SBD i Björkborn.. Äntligen.. Jag går upp runt 4000 kr i månaden och går ner till dagtid.. Känns inte helt fel om jag får säga mitt.. Och det får jag..

Och vi har även börjat ha Anton varannan vecka.. Och där kom dagens rubrik in i det hela.. Idag har varit världen mest stressade dag.. säkert enkelt för er mammor som är vana men nu är jag ju nybörjare på detta och det tar sin tid att komma in i svängen...

Dagen börjar med en fotografering för passerkort klockan 8.00.. Jippie efter en helg med förkylning, feber och luftrörskatarr... eller var det en infektektion? shit samma, Antibiotika går jag på iaf...  Och inte fan funka passerkortet där det skulle iaf..

Sedan vidare upp tilll nya arbetsstället och en introduktion.. sedan runt och virra med galenpannan Lea eftersom de vi skulle ha tag i inte fanns där och inte den och inte den och inte den.... Upp till jobbet istället och lära sig löda lite smått.. ska gå kurs på de nästa vecka men kan vara bra att veta vilken ände man ska hålla i.. den andra är fint varm bara så ni vet...

Mitt i allt kommer lea på att jag måste på synundersökning.. och det innan måndag.. ringa ringa ringa... inget svar.. Provar imorgon.. jävlar... laser undersökning.. vi får boka den senare...  Lugnt en liten stund innan mötet halv tre... halv två ringer telefonen och på andra sidan satt lea med panik... fanfanfan... mötet var visst halv två....

Inte blir det lugnare för att man kommer hem... Hämtar anton direkt efter jobbet.. Hem och trycka i oss båda en varsin banan innan han har fotbollsträning.. Sedan snabbt iväg förbi far hans på jobbet så han får en chans att träffa honom innan imorgon bitti.. Jaha och sedan fotbollsträning i 1,5 timmar..

Sedan snabbt hem för att hinna doppa anton i badkaret och få i honom mat innan sängdags... okej.. han blev nog några minuter sen i säng men förhoppningsvis var han lika trött som jag är nu och somnade snabbt....


Nej alldels för mycket och lång munsörja.. dags attt ta en rök och lugna ned sig innan även jag ska dyka ner i sängen eftersom jag ska gå dagtid och måste komma i säng i tid...

Kisses to y'all


soffie

antingenh är det så, eller seg, mer seg, mest seg. pick one and skit in den andra



PUBLICERAT: 2008-09-03, 23:01:17 | URL: http://soffiesliv.blogg.se/
tez

Det där lät väldigt jäktigt du.... jag vart nästan stressad av att läsat....

Jag vill oxå börja jobba :-( Har nyligen skickat in önskan om olika förskolor men han kan ju inte börja förns Januari snyft snyft

En fråga de söker inte fler personal dit??? ;-)

Tar gärna dag tid med då får man ju iallafall kvällarna hemma med familjen...kram kram tez, matti och lilla gubben Zeth (4 tänder nu :-D)



PUBLICERAT: 2008-09-05, 20:52:38 | URL: http://familjenler.blogg.se/
soffie

mhmm!!!! menar blott.



PUBLICERAT: 2008-09-07, 04:07:50 | URL: http://soffiesliv.blogg.se/
Islänningen Arnthor

Fan va nice ha Anton varannan vecka nu ska jag sova gamla jag. Vi är lyckligt gravida här i Grums.... nu ska jag ta min limpa(hunden Ari) upp i sängen för han gnäller. Hare så gött ni 5(Du, Daniel, Anton, katten och izi(kan ej stava) Go natt



PUBLICERAT: 2008-09-21, 23:33:54 | URL: http://icelander79.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!