2011-03-08
 10:40:00

Essie Lilacism

Vilken underbar färg. Fick hem detta och två andra lack från NailMail i februari, dessa två skriver jag mer om senare.

Har målat med detta lack nu och vilken fin färg. En ljuslila i min samling som faktiskt drar mot rött. Tyvärr hann jag inte ta något kort innan jag hade varit där och kladdat med min nailart som jag så mycket älskar. Denna gång inspirerad av en av Saras nageldesigner.





Ni får ursäkta att det på bilden ser ut som att jag har helt röda händer. Var tvungen att ändra färgen på bilden för att få färgen på lacket att bli den rätta. Jag har här lackat med två lager Lilacism och ett lager överlack. Så här i efterhand ser jag att det nog haade behövts tre lager för att VNL skulle försvinna helt men detta duger.

Lacket var sisådär att måla med. Det första lagret vart bedrövligt då penseln gärna ville dra med färgen om man behövde gå över samma yta två gånger. Därför lade jag ett desto tjockare lager gång nummer två för att undvika att behöva dra så med penseln över nageln. då gick det lättare.

Torktiden på lacket var helt okej. Inget supersnabbt men heller tog det inte lång tid. Sveriges lagom helt enkelt.

Inköpsställe: Jag köper mina lack oftast från Transdesign i USA där kostar Lilacism $8 vilket är ungefär 48 kr i dagsläget. Vill man köpa från en svensk webshop finns alltid eleven och där kostar Lilacism 149 kr.


Betyg: 3/5



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!