2011-03-22
 15:44:33

OPI

Och nu var det dags för OPI. Jag är inget stort fan av OPI, vilket ganska väl speglas i min samling då jag endast har 4 st OPI-lack. Jag kan hitta guldkorn då och då men det måste vara något speciellt med lacken för att jag ska köpa dem då deras stora borste är lite för stor för mina små, små naglar. Men nog pratat om det. Här kommer de få lack jag har.


Nr 1             Nr 2              Nr 3              Nr 4



Nr 1 La Paz-itively Hot (Matte), Nr 2 Russian Navy (Suede), Nr 3 Ink (Suede), Nr 4 Suzy Skies In The Pyrenees


La Paz-itively Hot är ett chockrosa matt lack som har förundrat mig. Alla som känner mig vet att rosa inte är en färg jag gillar eller ens står ut med. Men det finns vissa undantag då och då. Jag äger t.ex en rosa PS3 kontroll och detta underbara lack var bara tvunget att dyka in i min samling. Lacket bär jag alltid ensam och det är inte vanligt för att vara mig. Den enda nailart jag gör på detta lack är när jag leker med olika finishar. Alltså ett topplack på vissa delar av naglarna. La Paz-itively Hot kom ut med Matte-kollektionen hösten 2009. Detta är 3 lager utan topplack.

Russian Navy är ett blått "mocka-inspirerat" lack. Det är matt men skimrande samtidigt. Otroligt vackert. På bilderna ser detta och Ink väldigt lika ut eftersom jag inte lyckas få kameran att fatta att Ink faktiskt är lila. Så ni får helt enkelt låtsas att ni ser skillnaden. Detta är 2 lager och inget överlack. Lacket kom ut med Suede-kollektionen hösten 2009.

Ink är ett mörkt lila "mocka-inspirerat" lack. På bilderna ser det väldigt blått ut men det är det inte i verkligheten. Ett lack som är lika vackert med överlack som utan. Detta är 2 lager och inget överlack. Lacket kom ut med Suede-kollektionen hösten 2009.
Suzi Skies In The Pyrenees är ett grått "nästan-svart" lack. Jag bytte till mig detta på Pret-ty då jag var suger på ett svart lack som ändå inte är kolsvart. Detta är perfekt. 2 lager utan överlack är vad som visas på bilden ovan. Det kom ut med España-kollektionen hösten 2009.

Dessa lack finns att få tag på hos Transdesign för $5,75 vilket är ca 37 kr i dagsläget. Väljer du att köpa OPI i Sverige kostar de runt 150 kr.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!