2009-05-07
 21:27:46

Swatch China Glaze "Paper Chasing"

Ett av alla China Glaze lack jag beställde var detta



CG Paper Chasing

Ett otroligt fint lack.. Lite gulare i tonen på riktigt än vad det visar på bilderna. Blev väldigt fint på tyckte jag. Krävdes 3 lager för att bli opakt men mycket trevligt att måla med, men det gäller att på det så bra som möjligt med så få drag som går per lager. Det ville gärna dra med sig lacket om man målade över där man redan målat.

Jag använde även baslacket, topplacket och quick dry sprayen från CG från det tidigare inlägget när jag målade dessa och jag blev glatt överaskad. Topplacket behöll glansen och sprayen höll vad den lovade. Det torkade otroligt snabbt. Tog dessvärre ingen tid på det hela så jag vet inte exakt men ska se till och göra det nästa gång.

Resultatet efter 3 lager blev detta



Och eftersom jag numera inte trivs bra med enfärgade naglar så var jag ju bara tvungen att göra lite enkel design på dem. Svart, grön och vitrandiga blev de denna gång


Therése

åh så snyggt med vita och svarta ränder över det gröna!



När fyller mannen din år? Har nämligen ganska mycket i skolan nu fram till onsdag, så vet inte om jag hinner måla något innan dess. Annars så kan jag tänka mig en söt design med volvos logga på ringfingret, en skiftnyckel eller liknande. Inte så jättekrångligt, kan göras med tandpetare och dottingtool. Lättast att göra sådana detaljer är det att göra med akrylfärger, de flyter inte ut likadant som lack gör och man kan arbeta lite mer med den. Jag har köpt 12 pack på Clas Ohlson för 49 kr och fungerar superbra.



PUBLICERAT: 2009-05-09, 18:02:31 | URL: http://naildesign.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!