2011-07-10
 11:16:00

Biotherm Aquasource Skin Perfection

Har nu på senaste tiden insett att fastän jag trodde min hud var fet, då näsan alltid var blank, så var det fel. Jag har alltid köpt fuktighetskrämer för fet hud då jag har trott att det skulle hjälpa, men icke. Det är en mer fukthaltig fuktighetskräm jag har behövt eftersom min hud nog mer drar åt det normala hållet och när jag gett den för lite fukt har den bara producerat mer olja för att göra huden smidig och mindre torr.

Senaste gången jag var på Kicks var det just fuktighetskrämer av alla de sorter som stod på shoppinglistan och till ansiktet blev det just denna.





 

Så här skriver de om Aquasource på Biotherms hemsida:

”Biotherm creates its 1st 24hr moisturizer – perfecting care, enriched with Aqualiss complex. It concentrates the equivalent of 5,000 litres of thermal spring water and micro-spheres filled with perfecting ingredients to re-plump the skin’s hydration mattress and smooth skin.”

Jag kan inte riktigt uttala mig om hur bra den ger mig perfekt hud eftersom jag inte har provat den så länge men den är underbar som återfuktare. Den ger min hud massor med fukt men samtidigt går den snabbt in och lämnar ingen oljig hinna.

Nackdelen med denna produkt är att den har en KRAFTIG parfymering. Med det vill jag inte säga att den luktar illa men den luktar mycket starkt. Mest just vid appliceringen, doften stannar inte kvar så länge. Jag brukar inte gilla kraftigt parfymerade produkter i ansiktet och nej, det gör jag inte heller denna gång. Den ger mig jättebra med fukt men jag skulle inte köpa den igen just eftersom den luktar så starkt.


Inköpsställe: Kicks

Pris: 450 kr



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!