2010-12-03
 19:08:24

Sigma F60

Då påbörjar vi projektet med att berätta om det borstset jag köpte från Sigma och först ut är F60.

(Bild lånad från Sigma)


Sigma F60 är en platt foundationborste i syntethår. Jag använder den till just det, att lägga min foundation med och jag tycker den är jättebra. Det var en sådan här borste jag var ute efter ifrån början när jag började leta borstar eftersom jag skulle börja använda flytande foundation efter något års användning av mineralfoundation.

Det tog några gånger innan jag kom på vilken teknik man skulle använda med en sådan här borste för att undvika att foundationen lades i ett alldeles för tjockt lager eller att det blev randigt. Men konstigt vore väl annars då jag inte använt flytande foundation på alldeles för många år.

Nykomling som jag är på det här med att sminka mig på riktigt så gjorde denna borste mitt jobb mycket enklare.

Jag är supernöjd med denna borste och kan verkligen rekommendera den. Det kan jag iofs med de flesta borstarna i detta setet, men det är just så. De är mjuka och stabila och enkla att hantera. Har tvättat dem ett par gånger och första gången släppte några av dem lite hår men numera har jag inga som helst problem med det.


Inköpsställe: Sigmas hemsida

Pris: Om du köper bara denna borste kostar den $14 (vilket i dagsläget är runt 92 kr)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!