2010-12-04
 12:35:00

v 34 (33+6)

Det går framåt här i graviditeten. redan inne på v 34 och snart går vi över i v 35. Detta innebär ju faktiskt att man måste börja förbereda sig på att den lilla kan välja att ploppa ut när den känner för det. Vet att det flesta förstföderskor går över tiden men jag har ställt in mig på att hon kan komma för tidigt bara för att det inte ska överraska mig helt om det händer.

Ska börja packa BB-väskan inom de närmaste dagarna nu för att ha den så färdig den kan bli i förväg och slippa glömma något om det skulle bli panik iväg. Har tvättat alla kläder vi har i de minsta storlekarna och även alla sängkläder. Så mysigt att få börja packa in sakerna i skötbordet och börja få lite "bebisordning".

Nästa projekt här hemma är ju att rensa ur all gammal skit och alla gamla saker vi inte ska ha kvar så vi sedan i slutet av december/början av januari kan börja möblera om så vi får ned bonussonen till hans nya rum och vi flyttar tillbaka till vårat och helt enkelt får in alla Ellas saker där de ska vara.

Var på viktuppskattning den 25 november och ska vi tro på uppskattningen så får vi en liten knubbis.. =) Hon vägde då uppskattningsvis 2378 gr vilket är ca 200 gr mer än "normalbebisen" i den veckan. Men allt sådant tror jag man ska ta med en nypa salt. Det är ju sådant som bara uppskattas genom mätningar på ultraljud och beroende på hur man mäter så kan det skilja en del. Men jag är inte orolig längre för Ella. Skulle hon födas nu så bör hon klara sig vilket gör att mamma och pappa kan känna sig lite lugnare.

Nu väntar vi bara ivrigt på att hon ska komma ut till oss. Nog för att jag i vissa delar av det kommer sakna att vara gravid, t.ex när hon sparkar och när man myser upp sig mot pappans rygg och hon ligger och buffar honom i ryggen. Bara allmänt att känna att hon lever. Men samtidigt kommer jag inte att sakna halsbrännan, toalettbesöken eller den allmänna klumpighetskänslan. Inte heller sammandragningarna eller foglossningen. Men nu får jag ju det att låta som om jag har haft världens jobbigaste graviditet och det har jag verkligen inte haft. Den har varit otorligt lugn bara vi kom förbi missfallsoron och våra tidiga blödningar. Sedan dess har det gått riktigt bra faktiskt. Det finns dem som har det värre.

Jag ska försöka få karln att ta en ny magbild så vi får se vad som har hänt och tro mig... Det har växt en HEL del..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!