2010-10-07
 13:11:07

Sigma makeup

Har inhandlat ett penselset från Sigmamakeup för några veckor sedan. Har velat ha ordentliga penslar sedan hur länge sen som helst och mitt första val var ju att sakta men säkert bygga upp en samling med MAC penslar. Men dessa kostar ju multum i alla fall om man ska gå hem och bli mammaledig och då hittade jag dessa penslar istället.

Har kollat på dessa penslar ett bra tag innan jag faktiskt tog mig för att beställa dem. Det blev ett "Complete kit with brush roll - Black". Fick även med en gåva vid köpet, en "Blending E25" i resestorlek. Kostnaden för dessa ligger på $99 plus frakt ($14,20 el $38,00). Jag valde det dyrare fraktalternativet för att kunna följa paketet på dess väg. För mig är $99 ganska mycket pengar och ville inte chansa vad gäller frakten av paketet.




Klicka på bilderna för att se dem i större storlek

Jag har använt dessa nu i ett par veckor och jag är kär! Penslarna är oerhört mjuka och de hjälper mig enormt med sminkningen. Nu börjar mina sminkningar nästan se bra ut.. =)

Paketet består av dessa tolv penslar + gåvan (från vänster till höger på bilden)

Blending - E25 (gåvan)
Large Powder - F30
Duo Fiber - F50
Large Angled Contour - F40
Foundation - F60
Large shader - E60
Concealer - F70
Tapered Blending - E40
Eye Shading - E55
Medium Angled shading - E70
Pencil - E30
Eyeliner - E05
Small Angle E65

Jag ska ta kort på penslarna en och en och berätta lite mer om dem så fort batteriet till kameran har laddats klart.


Sara

sv: ja de kommer vi göra! alla kan vara med :D så i infoinlägget nästa vecka kommer alla dagar upp med de olika motiven! :)



och om sminket, ja jag brukar försöka ta bilder längre ifrån men blir så ful på bild x) haha men kan lägga upp en helhetsbild nästa gång jag lägger upp bilder! :D



PUBLICERAT: 2010-10-07, 21:03:03 | URL: http://lackat.blogg.se/
sara

åh, jag är också otroligt sugen på detta set! men å andra sidan är jag också sugen på ett från bobbi brown, fast sigmas innehåller ju betydligt fler penslar..



PUBLICERAT: 2012-01-26, 12:20:50 | URL: http://eyedust.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!