2011-05-03
 11:21:18

Jag är imponerad!

Så imponerad av er alla föräldrar.

Jag har varit hemma 4 månader med min tös och jag fattar inte hur man orkar gå 1,5 år som vissa gör. Dagar som denna vill jag bara tillbaka till mitt jobb och ägna mig åt vuxna saker igen. Slappna av och inte behöva lyssna till barnskrik.

Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR min dotter! Men dagar som idag vet jag inte hur jag ska orka. Jag är tröttare än tröttast och när jag vill sova vill självklart inte dottern göra det. Och när hon blir trött tar det över en halvtimme innan gråten har slutat och hon lyckas somna. Då har mamma gått upp i varv så självklart klarar jag inte av att slockna. Och egentligen finns det ingen mening med att försöka ens för om en halvtimme kommer hon garanterat att vakna och vara grinig igen.

Det här är som ni förstår ingenting som händer jätteofta hos oss vilket gör att jag inte är van. Ella börjar (tror vi) få tänder vilket gör att det kliar tokmycket i tandköttet. Och eftersom hon inte lärt sig fullt ut att hålla i saker så kan hon inte bita på bitringen så länge som hon vill. Så fort hon fått tag och biter och gnuggar som mest i munnen blir hon exalterad vilket innebär att hon sträcker på alla kroppsdelar hon har, vilket i sin tur innebär att hon tappar bitringen.

Lätt att lösa tänker man då. Mamma kan ju hålla i den, men se det funkar inte. Då blir hon ju förbannad för att hon inte får göra det själv. Du förstår Ella kan själv!

Jag vet att det inte är hennes fel att hon är grinig, kan ju bara tänka mig själv att det kliar som en idiot någonstans man inte kan klia. Jag skulle också bli irriterad.

Men frågan blir ju nu. Hur klarar ni andra av sådana här gnälldagar? Är det verkligen bara jag som inte orkar med dem? Jag vill bara bryta ihop och gömma mig någonstans. Men det är ju inget alternativ. HJÄLP mig någon!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Anonym

Anna, du e inte ensam... Kom gärna till FC, där finns fler som känner preciiiis som du. Föräldrarna brukar vara enastående på att ge varandra tips och idéer på hur man ska hjälpa de små och hur man ska orka. och ibland måste man faktiskt få gnälla av sig.



Torsdagar och fredagar är det oftast mer mindre barn 8 i Ellas ålder) hos oss. Jag tar gärna Ella en stund så får du ta en kopp kaffe med de andra mammorna.



kram Mimmi


anna

Tack mimmi! Jag ska försöka ta mig dit någon dag. Problemet med mig är ju bara att när jag inte orkar med henne orkar jag inte med någon. Jag vill helst bara sitta i ett mörkt hörn alldeles ensam och glömma bort att världen existerar...


Carola

Hej Vännen!

vet ju att du skrev på FB lite om detta...

Du får absolut inte känna att du är ensam eller värdelös på något sätt.

ALLA har vi våra dagar som man bara vill sjunka långt under jorden oavsett om ma har barn eller inte, när man väl har barn så är det precis som om man inte får känna sig trött, man får inte säga NÄÄÄ jag pallar inte detta eller att barnen varit rent ut sagt för jävliga idag...

Det kan jag själv känna press på då jag har många barn: -men du har valt att själv skaffa dem.

Men med det förlorar man väl inte rätten att vara trött eller ha en dålig dag, vilket jag kan lova att jag hade haft iaf. Det är alla dessa mamma krav som finns överallt om supermorsor som fixar ALLT men gör dom det? NEJ...

Ta hand om dig och lämna Ella till gubben din eller någon du litar på och ut och gör det DU/NI tycker är roligt för en dag/kväll när hon blir lite äldre en helg...Det nåste man för att kunna vara den där "Supermorsan" ;) Kram på dig ♥



PUBLICERAT: 2011-05-10, 18:57:08 | URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!