2011-05-21
 12:48:00

Mina MAC-skuggor

Och då börjar vi lite smått med mina MAC-skuggor.

De första jag köpte var ju Woodwinked och Satin Taupe från Sublimt, det gav mersmak. Därför lades det kvickt in en beställning från kicks.se där Shroom och Cork kom med.



Från vänster: Shroom, Cork, Woodwinked och Satin Taupe


Nu har jag ju självklart inte lärt mig hur man ställer in kameran för att få rätt färgåtergivning men ni får leva med hur det ser ut.



Shroom är en skimrig ljus beige-rosa skugga som jag använder till highlighting. Använder den även över hela ögonlocket som en "pick-me-up" om jag inte vill köra en ordentlig sminkning. Shroom är en Satin-skugga.



Cork är en mellan-brun skugga med lite varma undertoner. Denna använder jag i globlinjen ibland men mest används den till ögonbrynen då jag är rödlätt. Men snart får den nog bytas till en ljusare skugga eftersom mitt hår ska bli ljusare. Cork är en Satin-skugga men jag upplever den som matt.



Woodwinked är en skimrande guldbrun skugga som bara glider på huden. Den är helt UNDERBAR! Detta var en skugga jag innan inte tittat speciellt på men efter att ha hittat den hos Sublimt var jag tvungen att leta upp swatcher på den och jag föll pladask. Jag använder denna över hela locket eller i globlinjen. Kan även använda denna helt ensam då den är såååå fin! Woodwinked är en Veluxe Pearl-skugga



Satin Taupe är en skugga jag har velat ha sedan första gången jag började intressera mig för MAC. Det är en Taupe, en gråbrun skugga som skimrar lite smått när ljuset faller på. Denna använder jag än så länge till att mörka det yttre V:et eller lägga i globlinjen men jag ska försöka experimentera med att göra en sotning med denna då jag sett Purity göra en sådan och det blev urfint.


Här kommer swatcher på skuggorna


Shroom, Cork, Woodwinked och Satin Taupe


Macs skuggor finns är köpa i MAC-s affärer i Stockholm, Göteborg och Malmö eller så går man lite smidigt in på kicks.se och klickar hem dem. De kostar 165 kr/st på Kicks



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!